Nu 70 procent van de organisaties moeite heeft om het tempo van de veranderingen bij te houden vanwege een tekort aan vaardigheden, moeten digitale leiders creatief worden om die hiaten op te vullen.
Lily Haake, Head of Technology & Digital Executive Search bij Harvey Nash en George Lynch, Head of Technology Advisory bij NashTech delen hun mening in dit artikel, dat voor het eerst verscheen op ComputerWeekly.com.
De technologiemarkt wordt nog steeds gehinderd door ernstige lacunes in vaardigheden en tekorten aan talent, een probleem dat nog steeds niet lijkt af te nemen. In het Nash Squared Digital Leadership-rapport uit 2022 zei 70% van de digitale leiders dat een tekort aan vaardigheden hen verhindert het tempo van de veranderingen bij te houden. Alles, van data-analisten tot cyberbeveiligingsspecialisten en technische architecten, is schaars en er is veel vraag naar. Een succesvolle wervingsstrategie voor talent kent veel facetten – aantrekkelijke verloning, flexibele werkregelingen, een sterk merk en een duidelijke en overtuigende waardepropositie voor werknemers – maar een ander belangrijk aspect is op wie u zich richt.
We zouden stellen dat uitzonderlijke tijden betekenen dat CIO's en andere digitale leiders verder moeten kijken dan de traditionele, gevestigde intakegroepen en -kanalen. Vissen in niet-traditionele poelen moet een integraal onderdeel worden van de talentstrategie. Hier zijn vijf niet-traditionele groepen/benaderingen waarvan we denken dat ze veel potentieel hebben, samen met onze gedachten over hoe we ze kunnen benaderen, gebaseerd op wat we zien bij onze klanten in de markt.
Welke vijf talentpools dit zijn, kun je hier teruglezen.