Ons jaarlijkse seminar voor inhuurprofessionals is terug met een jubileum editie op donderdag 10 november. Net als bij alle voorgaande edities staat de inhuur van externen centraal. Sprekers vanuit Achmea, ING, KPN, Kraft Heinz, RVO en de Bovib gaan in op uiteenlopende inhuur gerelateerde onderwerpen. Naast een interessant programma is het seminar tegelijk een uitstekende gelegenheid om op een bijzondere, historische locatie kennis te maken met vakgenoten en met hen van gedachten te wisselen over alles wat met inhuur te maken heeft. 

Deelname

Deelname van het seminar is geheel kosteloos. Echter inschrijven is alleen mogelijk op uitnodiging en toegankelijk voor professionals die zelf betrokken zijn bij externe inhuur. Dit jaar verwachten wij ongeveer 200 deelnemers te mogen ontvangen. Kennisdeling en netwerken met collega's uit het vak zijn de twee belangrijkste pijlers van het event en om die reden is het seminar uitsluitend persoonlijk bij te wonen. 


Geen uitnodiging ontvangen maar wel interesse om deel te nemen? Mail dan naar marketingnl@harveynash.com. 


                                 

Programma


09:30 - 10:00     Ontvangst

10:00 - 10:05     Welkom door Thijs Maters

10:05 - 10:55     Spreker Etienne Ammerdorffer van KPN

10:55 - 11:45      Sprekers Sander Klaver van RVO en Frederieke Schmidt Crans van Bovib

11:45 - 12:45       Lunch

12:45 - 13:35      Spreker Jean-Claude Thompson van Kraft Heinz

13:35 - 14:25      Sprekers Robert Boulogne van Achmea en Arriette Kat van ING
14:25 - 14:35      Presentatie onderzoeksresultaten van het ZiPconomy onderzoek Inhuur externen - Trends in 2023-2024 door Hugo-Jan Ruts Hoofdredacteur ZiPconomy / Directeur ZiPmedia

14:35 - 16:30      Netwerkborrel

Alternate Text

Etienne Ammerdorffer

KPN

Alternate Text

Sander Klaver

RVO

Alternate Text

Frederieke Schmidt Crans

Bovib

Alternate Text

Jean-Claude Thompson

Kraft Heinz

Alternate Text

Robert Boulogne

Achmea

Alternate Text

Arriette Kat

ING

Alternate Text

Thijs Maters

Harvey Nash


    • Contingent Workforce and BPO Kraft Heinz Company



Introduction Jean-Claude: 

Jean-Claude Thompson is currently the Global Procurement Lead for Strategic HR, Contingent Workforce and BPO at the Kraft Heinz Company. Prior to his current role, Jean-Claude was the Global Procurement Lead for HR Services at Liberty Global and Heineken International where he was responsible for designing, implementing and managing global workforce transformation programs across permanent hiring, blue collar staffing and white collar / professional sourcing. Alongside his role at Kraft Heinz, Jean-Claude is also a founder and advisor of Workforce Consulting, an independent boutique workforce consulting business which primarily focuses on optimizing and delivering external labour programs on behalf of their clients.

 


Presentation: 

The long journey from Zero to Hero for workforce management strategies.  

Summary: The presentation will cover some of the key learning principles that have been uncovered during the Kraft Heinz workforce transformation journey. This will include but not be limited to how the program team have tried to break down the pre-existing workforce silos, the implementation of technology and the optimization of new internal ways of working to build a global workforce management strategy. 

Achmea & ING



Introductie Robert:

Robert heeft geschiedenis gestudeerd aan de RUU en International Security aan de universiteit van Hull (UK). Zijn specialisatie richtte zich op internationale betrekkingen en veiligheidsproblematiek. Voordat Robert zijn loopbaan in HR begon, heeft hij als programma coördinator en docent gewerkt aan het Institute of Social Studies en als onderzoeker aan het Nederlands Instituut voor Internationale Betrekkingen Clingendael. Na een loopbaanswitch heeft Robert diverse HR-beleids en –managementfuncties vervuld in de verzekeringssector. Bij Achmea is hij momenteel werkzaam als adviseur ‘future of work’. In die rol is hij betrokken bij het cao-overleg met vakorganisaties en afspraken over bijvoorbeeld een kortere werkweek, duurzaam werkgeverschap en de werkcode, waarin uitgangspunten zijn opgenomen voor het realiseren van een inclusieve arbeidsmarkt voor alle werkenden (vast en flex). 

 

Introductie Arriette: 

Bij ING Procurement was Arriette verantwoordelijk voor de categorie ‘recruitment vast’ en ‘flex inhuur’ en werd het voor haar steeds duidelijker dat inhuur flex een van de meest dynamische en tegelijkertijd onderbelichte onderwerpen was binnen HR. Ze wilde daar echt de diepte in met als gevolg dat ze 5 jaar geleden overstapte naar HR. Binnen HR is zij verantwoordelijk voor visie en beleid ten aanzien van talent acquisition, zowel voor vast als flex personeel. De “one workforce” gedachte met daarin een total talent approach zitten nog niet helemaal verankerd in het DNA maar staan hoog en breed op de agenda en de laatste jaren zijn flinke stappen in de goede richting gezet. Daarnaast participeert Arriette, vanuit zowel haar functie als persoonlijke interesse, graag actief bij in initiatieven die ingaan op de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de ontwikkelingen in flex als onderdeel van de workforce in het bijzonder. 


De presentatie:

De ontwikkeling van De Werkcode past in de ontwikkelingen op gebied van flexibele arbeid de laatste jaren. In deze presentatie nemen we jullie mee in onze ‘ Werkcode journey’. Van de opzet van de Werkcode, te nemen hobbels, tot de implementatie in de cao’s van Achmea en ING. Van de beoogde doelen en dynamiek tussen de deelnemende partijen tot de ook soms weerbarstige praktijk bij het operationaliseren van de afspraken.


KPN


Introductie Etienne: 

Etienne Ammerdorffer is sinds 2017 werkzaam bij KPN en heeft de afgelopen drie jaar een belangrijk strategisch workforce programma getrokken vanuit Procurement. Recent heeft Etienne de overstap gemaakt van Procurement naar de Technology & Data Office afdeling, waar hij verantwoordelijk is voor het IT/TI offshore programma in India en de externe workforce strategie voor de komende jaren. 


Presentatie: 

De reis van KPN naar inzicht, transparantie en grip op externe workforce Toelichting: Eén druk op de knop en inzicht in de volledige externe workforce. Het is een feit sinds 2021 bij KPN. Een reis die bijna twee jaar heeft geduurd en niet gemakkelijk was. Wat is de aanpak geweest, wat heeft ertoe geleid dat er draagvlak voor transparantie ontstond, welke hobbels moesten er worden genomen en wat zijn de voordelen van grip en transparantie. Een lange, zeker geen gemakkelijke, maar inspirerende reis waar ik je graag deelgenoot van maak!

RVO


Introductie Sander: 

Sander Klaver – Ministerie van EZK, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Sander is categoriemanager ICT-professionals voor het Rijk. Vanuit deze rijksbrede inkooprol is hij ervoor verantwoordelijk dat alle ministeries en daaronder vallende diensten kunnen beschikken over de benodigde externe ICT/IV-capaciteit, kennis en kunde. Sander heeft hiervoor diverse inkoopfuncties gehad binnen de Rijksoverheid en is daarvoor werkzaam geweest als inkoopconsultant. 


Presentatie:

De categorie ICT-professionals Rijk maakt voor diverse ministeries afspraken met bedrijven om externe ICT-professionals te zoeken, aan te bieden en te leveren. In 2021 huurde het Rijk voor ca. 1 miljard euro ICT/IV-capaciteit in bij bedrijven. Welke kritische prestatie indicatoren (KPI’s) gebruikt de categorie voor het monitoren van de prestaties van deze bedrijven? En hoe houden zij hierbij rekening met hoge schaarste aan ICT-professionals?




Bovib


Introductie Frederieke: 

Frederieke is sinds het begin van de oprichting van Bovib in 2014 betrokken. Hierin is zij onder andere verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling en lancering van het kwaliteitskeurmerk en is sinds 2019 werkzaam in de rol van voorzitter. Positionering van de sector, kwaliteitsnormen en een eerlijk speelveld creëren zijn voor haar belangrijke speerpunten. In de dagelijkse praktijk is Frederieke director van Het Flexhuis, sinds 1 juli onderdeel van Nash Squared.


Presentatie:

Wat is de huidige kwaliteit van aanbestedingen en hoe creëer je een eerlijk speelveld in het gehele proces.


Locatie: Fort Voordorp

Fort Voordorp is een bijzondere evenementenlocatie op een historische plek. Het Fort bevindt zich op een eiland en ligt midden in de natuur net buiten de stad Utrecht. Met de 35000 m2 aan buitenterrein ook perfect voor evenementen buiten. Er hebben hier al diverse festivals plaatsgevonden. Het Fort heeft een mooie combinatie van historische en moderne elementen. Bijzondere details die de geschiedenis nog goed laten zien, maar met de comfort en luxe van vandaag. 


Bereikbaarheid

Fort Voordorp ligt langs de A27 en heeft ongeveer 350 gratis parkeerplekken beschikbaar bij de locatie. 
Mocht er met openbaar vervoer gereisd worden, dan is er de mogelijkheid om vanaf station Overvecht met een pendelbusje richting Fort Voordorp te reizen.


Adres: Fort Voordorp, Voordorpsedijk 28b Utrecht